הכנס השנתי של שוברות שוויון

לאחר הסערה: הכנס השנתי של תנועת שוברות שוויון התקיים

היום (ג') נערך הכנס השנתי של תנועת שוברות שוויון בו הושקה החוברת "פמניזם משפחתי". בתחילת הכנס בירך הראשי לישראל הרב לאו ובין הנואמים היו ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, ד"ר גדי טאוב ומנהלת שוברות שוויון נעמה זרביב. לפני קיומו, הכנס עורר סערה ברשתות החברתיות ואף ח"כ לשעבר, שלי יחימוביץ' כתבה עליו: "אוי זה נורא"

היום (ג') תנועת שוברות שוויון קיימה את הכנס השנתי הרביעי שלהן במלון גני ירושלים אליו הגיעו למעלה מ100 איש. במסגרת הכנס הושקה החוברת החדשה של התנועה "פמיניזם משפחתי- קריאה לנשיות מחברת" שעוסק במלחמה נגד הפמיניזם הרדיקלי שמנסה, לטענת התנועה, למחוק את הזהות והמהות הנשית.

בכנס השתתפו למעלה מ100 איש ובו נאמו בין השאר: הרב הראשי, הרב לאו, הרב יגאל לווינשטיין, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, ד"ר גדי טאוב ומנהלת שוברות שוויון נעמה זרביב. נוסף על כך אל הכנס הגיעו ח"כ אורית סטרוק, סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קניג ועוד.

הכנס נערך לאחר שבפרסומים שונים שעלו לרשתות החברתיות בנוגע לכנס, תקפו את התנועה ואת פעילותה, הביעו זלזול מוחלט בערכים שהיא מובילה והגדילו לעשות והשתלחו במשתתפי הכנס ובדוברים.

חברת הכנסת לשעבר שלי יחימוביץ' כתבה על הכנס: "אוי, זה נורא"

אחת הגולשות כתבה: "אומייגאד זה נראה כמו הליינאפ אם היו כנסים בגיהנום".
בתגובה נוספת של אחד הגולשים נכתב: "מספיק לראות שמות של רבנים בכנס פמיניזם (L0L) עוד לפני שקולטים את הביביסטים טאוב ודיסטל כדי להבין בדיוק באיזה גוף מדובר ומה הוא רוצה.

בתגובה אחרת נכתב: "זה אמיתי???? נראה כמו סאטירה" ותייגה את הרבנית פאשמינה.

נעמה זרביב יו"ר שוברות שוויון אמרה: "אנו שמחים שהכנס עורר עניין. יחד עם זאת התגובות הללו מראות עד כמה העבודה שלנו חשובה. אלו שדאגו לכתוב בצורה מחפירה שכזו נגד קיום הכנס מוכחים שוב, כי כאשר מנסים להלחם נגד הפמיניזם הרדיקאלי שמנסה לגדוע את כל התכונות הנשיות וליצור מהנשים כולן זן נוסף של גברים, מייד נשלפות המילים מכוערות, חופש המחשבה וחופש הדיבור נלקח ופתאום אין מקום לתפישות עולם שונות. אנחנו מאמינות שלנשים יש מהות משל עצמן, זהות שחשובה ותפקיד בעולם הזה שבלעדיו, לא היינו יכולים להתקיים. אל מול ההכפשה, הזלזול וההתקפות, קיימנו את הכנס ונמשיך להילחם על הדרך שלנו ועל מה שאנחנו מאמינות בו".