הוועדה לקידום מעמד האישה

מנכ"לית שוברות שוויון נעמה זרביב: "הוועדה לקידום מעמד האישה הפכה לוועדה לקידום מדינת פלסטין"

אתמול התקיים דיון בוועדה למעמד האישה שהיה אמור לעסוק ביום חגה של הכנסת ושיתופי פעולה של נשים. אך ביום שנחשב יום החג של הציונות, רוב הזמן הוקדש לדוברות ערביות שעלו לדבר כנגד הכיבוש ומדינת ישראל. נעמה זרביב מנכ"לית שוברות שוויון שהשתתפה בוועדה אומרת כי יצאה מזועזעת וכי חברת הכנסת אעידה סאלימן יושבת ראש הוועדה משתמשת בוועדה כדי לשנות את מפת השטח של הזהות היהודית ולקדם מדינת פלסטין

"אתמול התקיים דיון הוועדה לקידום מעמד האישה. בתור מנכ"לית של ארגון שעוסק בנושאים מהותיים שנדונים בוועדה, אני דואגת להיות חלק ממנה כל פעם שהיא מתכנסת" אומרת נעמה זרביב, מנכ"לית שוברות שוויון, ומוסיפה "בשנים האחרונות כבר היה אפשר לראות את הכיוון שאליו צועדת הוועדה. כאשר לפני כמה שנים הוועדה נפתחה במחיאות כפיים ל'קרן לישראל חדשה' על פועלה, ובוועדה אחרת הכריזה מירב מיכאלי (שאז היתה ח"כ באופוזיציה ) כי פמיניזם זה תמיד שמאל, והפמיניזם יבנה את חזון המדינה בכלכלה, בחברה, במשפט ועוד והוא יוביל את המדינה.
אתמול נשבר שיא חדש. יצאתי מזועזעת. כמעט כל הדוברות שעלו לדבר היו נשים ערביות, שלא דיברו על קידום נשים או העצמה נשית, אלא דיברו נגד מדינת ישראל והכיבוש. נשמעו שם משפטים כגון "נאבקות נגד כיבוש, מיליטריזם, נגד גזענות" ו- "חייבות כפמיניסטיות לא להיאבק על זכויות נשים אלא על כל סוגי הדיכוי שאנחנו חיות בהן במדינת ישראל… ישראל היא מדינת כיבוש" וכן "כולנו פלסטיניות מהגליל עד הנגב ומהגדה ועד עזה" וראש הוועדה אעידה סולימאן אף ציינה כי נושא "האישה היהודיה קשור בשחרור האישה הפלסטינית"…

הדוברות העלו את המסקנה שוב ושוב שזה לא עניין של מגדר, אלא עניין של לאום. אני תמהה מדוע הן עולות לדבר בוועדה לקידום מעמד האישה?".

זרביב מסכמת: "אנחנו צריכים לפתוח את העיניים ולראות מה עומד מולינו. חברת הכנסת אעידה סאלימן יושבת ראש הוועדה משתמשת בוועדה כדי לשנות את מפת השטח של הזהות היהודית ולקדם מדינת פלסטין".