דיון על אמנת איסטנבול בוועדה לקידום מעמד האישה

דיון סוער בוועדה לקידום מעמד האישה, עם מתנגדים רבים לאמנת איסטנבול. יו"ר בוחרים במשפחה מיכאל פועה הוצא מהאולם

נעמה זרביב יו"ר שוברות שוויון: "האמנה פוגעת במשפחה, לא מונעת אלימות אלא מחנכת אותנו מחדש לשוויון מגדרי"

רעש גדול התרחש היום בוועדה לקידום מעמד האישה הדנה בנושא אמנת איסטנבול, תוך כדי נקיטת אלימות כלפי המתנגדים לאמנה והוצאה בכוח של יו"ר בוחרים במשפחה מיכאל פועה.

יו"ר שוברות שוויון נעמה זרביב, הביעה את התנגדותה לאמנה אשר מסכנת ופוגעת במדינת ישראל: "האמנה אשר נראית תמימה כוללת בתוכה סעיפים הרסניים. אמנה מסוכנת שמנסה לפגוע בתא המשפחתי. למשל: אוסרת על הליכי גישור לזוגות בהליכי פרידה, וכן תפקח על הסדרי הראיה. מעבר לכך היא מכניסה את נושא האפליה נגד נשים כחלק מתחום האלימות והיא תפעל בכל אמצעי כדי למנוע אותה"

בהמשך הוסיפה זרביב: "ומעל הכל עד היום לא הוכח ש"שוויון מגדרי" אכן מונע אלימות. פינלנד שהיא בין המדינות השוויוניות ביותר – שם רצח הנשים כמעט הגבוה ביותר בעולם.

מיכאל פואה יו"ר בוחרים במשפחה הביא נתונים מחקריים אשר הוכיחו כי למשל שוודיה, מצד אחד מובילה בשוויון נשי עולמי אבל מהצד השני, מובילה במדד האלימות כלפי נשים. כלומר אחרי חמש שנים שהיא חלק מאמנת איסטנבול. מהלך שהביא לתוצאה שלילית.

בהמשך, כחלק מהדיון ובמענה לשאלה שהופנתה למר פואה, עלה נושא האלימות במגזר הערבי. ובאותו הרגע יושבת הראש, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן כעסה שמביאים כאן דעות גזעניות ובהמשך נסיונותיו לענות הוא הוצא באופן ברוטלי מהאולם.
חבר הכנסת שמחה רוטמן, הביע גם הוא את התנגדותו להצטרפותה של מדינת ישראל לאמנה המסוכנת. הוא סיפר בועדה כי בית ספר שהיתה בו הפרדה מגדרית באירופה נסגר משום שזה נוגד את האמנה.

האמנה אשר משווקת במילים יפות 'נגד אלימות' מכניסה בתוכה אלמנטים אשר מהווים פגיעה מסוכנת במדינת ישראל. במסווה של שיח על אלימות, מאפשרת האמנה הגירה ללא שליטה לתוך מדינת ישראל. תוך ניסיון לייצר שינוי תודעה בנושא הפרדת מגדרית במוסדות חינוך ולפעול כנגד הציבור הדתי, החרדי והערבי במדינת ישראל.

שוברות שוויון פועלות למען נשים והחברה כולה ומעבירות מסר ברור -הגיע הזמן שמישהו יאמר בקול – ארגוני הנשים, תפסיקו לחנך אותנו מחדש. אתן מזיקות למדינת ישראל.